Přehled povinně zveřejňovaných informací dle zákona č. 106/1999 Sb. a Standardu ISVS pro zveřejňování vybraných informací o veřejné správě, dále dle vyhlášky 442/2006 Sb., kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup
Úplný oficiální název organizace
Pedagogicko-psychologická poradna pro Prahu 1, 2 a 4, příspěvková organizace
Důvod a způsob založení, včetně podmínek a principů, za kterých PPP provozuje svoji činnost
Ke dni 1. 1. 1999 byla zřízena Pedagogicko-psychologická poradna Praha 2 jako samostatný právní subjekt Školským úřadem Prahy 4 (č.jI-1182/98/00). Činnost byla vymezena § 46 zákona č. 29/1984 ve znění pozdějších změn a doplňků a § 35, odst. 1 a 2 zákona č. 395/91 Sb. Poradna je zřízena jako příspěvková organizace.
Rozhodnutím MŠMT ČR č. j. 34014/2000-14 ze dne 1. 1. 2001 přešla organizace k 1. 1. 2001 do působnosti kraje Hlavní město Praha.
Usnesením Zastupitelstva hlavního města Prahy č.32/47 ze dne 24. 11. 2005 bylo schváleno sloučení Pedagogicko-psychologické poradny. Praha 1, Jeruzalémská 9 s Pedagogicko-psychologickou poradnou Praha 2, Praha 1, Železná 18, a Pedagogicko-psychologickou poradnou pro Prahu 4 Praha 2, Hostivítova 5 s tím, že nástupnickou organizací bude Pedagogicko-psychologická poradna Praha 2, Železná 18, Praha 1 s novým názvem pedagogicko-psychologická poradna pro Prahu 1, 2 a 4 se sídlem Praha 10, Francouzská 56 s účinností od 1. 7. 2006. S účinností od 1.2007 byla právnická osoba s novým názvem zapsána (č. j. S-MHMP 208398a/2007)
Vydané zřizovací listiny včetně změn, schváleny usnesením Zastupitelstva hlavního města Prahy:
- schválena usnesením Zastupitelstva hlavního města Prahy č.30/41ze dne 31. 5. 2001 nabyla účinnosti dnem 31. 5. 2001
- schválena usnesením Zastupitelstva hlavního města Prahy č.33/10 ze dne 4. 10. 2001 nabyla účinnosti dnem 1. 9. 2001
- schválena usnesením Zastupitelstva hlavního města Prahy č.13/07 ze dne 18. 12. 2003 nabyla účinnosti dnem 1. 1. 2004
- schválena usnesením Zastupitelstva hlavního města Prahy č.6/39 ze dne 16. 4. 2007 nabyla účinnosti dnem 1. 5. 2007
- schválena usnesením Zastupitelstva hlavního města Prahy č.12/14 ze dne 13. 12.2007 nabyla účinnosti dnem 1. 1. 2008
- schválena usnesením Zastupitelstva hlavního města Prahy č.4/8 ze dne 17. 2. 2011 nabyla účinnosti dnem 1. 4. 2011
- schválena usnesením Zastupitelstva hlavního města Prahy č.40/37 ze dne 19. 6. 2014 nabyla účinnosti dnem 1. 9. 2014
Popis organizační struktury PPP
- Organizační struktura ke stažení (viz Níže)
Kontaktní poštovní adresa, tel, fax, oficiální e-mail, jiné možné spojení
- Pedagogicko-psychologická poradna’ pro Prahu 1, 2 a 4
- Francouzská 56/260, 101 00 Praha 10
- Web: www.ppppraha.cz
- Email: poradna@ppppraha.cz
- Tel: 224239393, 267997011
Bankovní spojení pro všechny v úvahu připadající platby od veřejnosti
- Běžný účet: 2002010009 / 6000 (PPF banka a.s.)
- Účet FKSP: 2002010017/ 6000 (PPF banka a.s.)
Identifikační číslo organizace (IČO)
Údaje o schváleném i upraveném rozpočtu a zveřejňování výkazů za uplynulý rok
- Rozpis ukazatelů rozpočtu na rok 2016 (viz Níže)
- Tabulka závazných ukazatelů 2015 (viz Níže)
- Výsledek hospodaření 2015 (viz Níže)
Místo a způsob, jak získat příslušné informace
Telefonicky či elektronicky prostřednictvím e-mailové pošty. Informace poskytuje primárně pracovník, který má v péči školu, kterou žák navštěvuje. Není-li tento k dispozici, je možné informace získat od sociální pracovnice, zástupkyně ředitelky či ředitelky PPP.
Kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí
Osobně či písemně u ředitelky PPP či zástupkyně ředitelky.
- Vnitřní směrnice k vyřizování stížností, oznámení a podnětů
- Zpráva o zveřejňování informací v roce 2015 (dle zákona č.106/1999, §18)
Místo, lhůta a způsob, kde lze podat opravný prostředek proti rozhodnutí povinného subjektu a to včetně výslovného uvedení požadavků, které jsou v této souvislosti kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, která je třeba dodržovat při těchto činnostech
Osobně či písemně u ředitelky PPP či zástupkyně ředitelky, a to ve lhůtě do 30 dnů od doručení rozhodnutí.
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž PPP pro Prahu 1, 2 a 4 jedná a rozhoduje, které stanovují právo žádat informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k PPP pro Prahu 1, 2 a 4 a to včetně informace, kde a kdy jsou tyto předpisy poskytnuty k nahlédnutí
Uvedené zákony a vyhlášky naleznete na stránkách MŠMT.
PPP se dále řídí platnou pracovně-právní legislativou (např. zákoník práce, nařízení vlády č. 330/2003 Sb. o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě), dále pak
- Zákon 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
- Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách
Uvedené zákony naleznete na stránkách portálu veřejné správy.
Sazebník úhrad za poskytování informací a služeb
Standardní poradenské služby, ústně podané informace a osobní vyzvednutí dokumentů jsou poskytovány PPP bezúplatně.
Cena nadstandardní péče vychází z kalkulace nezbytných materiálních a personálních nákladů.
Cena za písemné poskytování informací vychází z kalkulace nezbytných materiálních nákladů:
- černobílý tisk jednostranný A4 (1 Kč)
- černobílá kopie jednostranná A4 (1 Kč)
- odeslání informací žadateli (náklady za poštovní služby dle platných sazeb)